Απογοητευτικές οι επιδόσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ στην καταπολέμηση φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου στα καύσιμα. «Πρωταθλήτρια» στην φοροεπιδρομή

Εικόνα4_fb

 

Τα πενιχρά αποτελέσματα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ στον τομέα της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, ανέδειξε στη Βουλή ο Γιώργος Στύλιος καταθέτοντας με 38 ακόμη Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας σχετική επίκαιρη επερώτηση. Οι Βουλευτές  αναφέρονται στην αβελτηρία, την αδράνεια και τις κωλυσιεργίες της πολιτικής ηγεσίας για το εν λόγω θέμα. Ειδικότερα:

 

Ενώ η κυβέρνηση παρέλαβε έτοιμο και εγκατεστημένο το σύστημα εισροών – εκροών στα πρατήρια καυσίμων, μια υποδομή που αποτελεί τη βάση για διασταυρώσεις, ελέγχους και πάταξη της φοροδιαφυγής, αυτό παραμένει ανενεργό λόγω κυβερνητικής ολιγωρίας. Εδώ και 45 μήνες, καμία απολύτως ενέργεια δεν έχει γίνει για την επέκταση του συστήματος εισροών – εκροών στα διυλιστήρια και στις εταιρείες εμπορίας και διακίνησης καυσίμων. Στάσιμος είναι και ο διαγωνισμός για τη μοριακή ιχνηθέτηση των καυσίμων έτσι ώστε, μαζί με την  πλήρη εφαρμογή του συστήματος καταγραφής σημάτων GPS σε βυτιοφόρα οχήματα και πλωτά μέσα μεταφοράς ενεργειακών προϊόντων, να ελεγχθεί η διακίνηση των καυσίμων σε όλα τα στάδια.

 

Σε ότι αφορά τα εισπραχθέντα ποσά για υποθέσεις παραβάσεων στο πεδίο των καυσίμων, σύμφωνα με απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών σε κοινοβουλευτική ερώτηση[1], αυτά ανέρχονταν στα 27 εκατ. € την περίοδο 2013 – 2014, μειώθηκαν στα 8,1 εκατ. € την περίοδο 2015 – 2016, ενώ εισπράχθηκαν μόλις 3,1 εκατ. € την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2017. Ενώ έχουν ζητηθεί μέσω της κοινοβουλευτικής διαδικασίας[2] μεταγενέστερα στοιχεία, αυτά ουδέποτε χορηγήθηκαν.

 

Οι Βουλευτές αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι οι επιδόσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ στο θέμα της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου στα καύσιμα είναι απογοητευτικές. Αντίθετα οι επιδόσεις της στην φοροεπιδρομή, την καθιστούν «πρωταθλήτρια». Καταλήγοντας μεταξύ άλλων ερωτούν πόσοι έλεγχοι διενεργήθηκαν τα έτη 2017-2018, ποια ποσά εισπράχθηκαν και για ποιο λόγο εδώ και 4 χρόνια δεν διενεργούνται διασταυρώσεις με βάση το ήδη εγκατεστημένο σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια.

 

[1] Αριθμ. πρωτ. 6694/27.06.2017,

[2] Ερώτηση υπ’ αριθμ. πρωτ. 7350/04.07.2018