Ιόνια οδός ένα μεγάλο έργο υποδομής με καθυστερήσεις τελείωσε. Αλλάζουν τα δεδομένα για την Ήπειρο

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Ιόνια οδός ένα μεγάλο έργο υποδομής με καθυστερήσεις τελείωσε. Αλλάζουν τα δεδομένα για την Ήπειρο

 

Ένα μεγάλο έργο υποδομής που θα αλλάξει τα δεδομένα στην Ήπειρο, επιτέλους τελείωσε. Σήμερα είμαστε όλοι χαρούμενοι. Θα ήθελα όμως να θυμίσω στην κυβέρνηση τα εξής:

Οι 5 μεγάλοι οδικοί άξονες (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου-Ιονία Οδός-Ε 65- Ολυμπία Οδός) σχεδιάστηκαν, δημοπρατήθηκαν και ξεκίνησαν το 2008 από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας του Κώστα Καραμανλή. Τα έργα σταμάτησαν το 2011 εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Το 2013 η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και τις 43 εμπλεκόμενες τράπεζες κατάφερε να επανεκκινήσει  τα έργα με το Υπουργείο Ανάπτυξης να έχει εξασφαλίσει 650 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή  Τράπεζα Επενδύσεων.

Τα έργα το 2015 λόγω της υπερήφανης διαπραγμάτευσης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σταμάτησαν. Η επανεκκίνησή τους κόστισε στον Έλληνα φορολογούμενο 465 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον, ποσό που αντιστοιχεί στην αποζημίωση των εργολάβων για την διακοπή των έργων. Αυτό αντιστοιχεί σε ακριβότερα και περισσότερα διόδια.

Η κυβέρνηση σήμερα πανηγυρίζει και κόβει κορδέλες εκεί που παλαιότερα σήκωνε μπάρες και καλούσε τους πολίτες να συνταχθούν στο κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» κάνοντας ό,τι περνούσε από το χέρι της τα έργα να μην γίνουν. Υπενθυμίζω στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ και στους αρμόδιους Υπουργούς ότι τα έργα σχεδιάστηκαν, δημοπρατήθηκαν, ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος τους πριν από αυτούς. Θα υπάρχουν και μετά από αυτούς. Τα δημόσια έργα δεν ανήκουν σε κανέναν Υπουργό, σε κανένα κόμμα, σε καμία κυβέρνηση. Ανήκουν στους πολίτες. Γιατί τα έργα αυτά άλλος τα σχεδιάζει, άλλος τα δημοπρατεί, άλλος υπογράφει τις συμβάσεις και άλλος κόβει τις κορδέλες. Ας έχουν υπόψη τους στο σύντομο κυβερνητικό τους βίο ότι σήμερα δυστυχώς δεν γίνεται κανένας σχεδιασμός για τα μεγάλα έργα της επόμενης δεκαετίας.