ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: Ανύπαρκτη η στρατηγική της Κυβέρνησης για το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό
Για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό μίλησε στη Βουλή ο Γιώργος Στύλιος, αναφερόμενος στο σχετικό σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ακολουθούν τα βασικά σημεία από την ομιλία του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας:
Το παρόν σχέδιο νόμου πραγματεύεται τρία άσχετα μεταξύ τους ζητήματα: τη θαλάσσια χωροταξία, νομοτεχνικές βελτιώσεις σχετικές με την παραγωγή και την ποιότητα των βιοκαυσίμων και ζητήματα που αφορούν το δομημένο περιβάλλον.
- Το σημαντικότερο τμήμα του νομοσχεδίου είναι ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός. Έχει γεωπολιτική και γεωστρατηγική, οικονομική και αναπτυξιακή σημασία.
- Αντί να εκμεταλλευτούμε την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της κοινοτικής Οδηγίας 2014/89/ΕΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος και την ταυτόχρονη αξιοποίησή του, προσπαθούμε απλώς να αποφύγουμε τον πέλεκυ του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και των ευρωπροστίμων.
- Η συγκεκριμένη Οδηγία έπρεπε να έχει ήδη ενσωματωθεί, με καταληκτική ημερομηνία την 18η Σεπτεμβρίου του 2016. Τον Μάρτιο του 2021 εκπνέει η προθεσμία για την ολοκλήρωση του εθνικού θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού.
- Το σχέδιο νόμου δεν ορίζει με σαφήνεια την κατεύθυνση της πολιτικής. Ολοκληρωμένος στρατηγικός σχεδιασμός, ακόμα και για τα χωροταξικά ζητήματα δεν υφίσταται. Η Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν βλέπει τι έχει γίνει σε άλλες χώρες, δεν παρακολουθεί τις μελέτες, δεν αξιοποιεί τα θεσμοθετημένα όργανα που υπάρχουν στη χώρα μας.
- Στο άρθρο 19 στην παράγραφο 5, αναφέρεται η φράση «δεν πρέπει να υπερβαίνει το 2020 το 7% της τελικής κατανάλωσης της ενέργειας για τις μεταφορές». Η αναφορά αυτή συρρικνώνει έναν δυναμικό κλάδο, όπως είναι τα βιοκαύσιμα.
- Η συγκεκριμένη διατύπωση θα έπρεπε να αντικατασταθεί με τη φράση «κατ’ ελάχιστον 7%», προκειμένου να δοθεί ώθηση σε έναν καθαρά ελληνικό κλάδο, με δυνατότητες ανάπτυξης, όπως είναι ο κλάδος των βιοκαυσίμων.
- Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, στο οποίο θα έπρεπε να δείξετε μεγαλύτερη προσοχή, είναι τα κίνητρα για την παραγωγή βιοντίζελ από τα απόβλητα.
- Διαθέτουμε ένα σύστημα ποσοστώσεων το οποίο καθορίζει τις τιμές για το βιοντίζελ καλλιέργειας και για το βιοντίζελ που προέρχεται από τα απόβλητα. Οι εκπρόσωποι των φορέων στην αρμόδια Επιτροπή σάς είπαν ότι στη χώρα δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σύστημα για τη συλλογή και την επεξεργασία των αποβλήτων, με πολλές και διάφορες συνέπειες.
- Καταθέτω στα Πρακτικά και τη σχετική πρόταση που έχει αποστείλει στο Κοινοβούλιό μας ο ευρωπαϊκός οργανισμός για τη μετατροπή των αποβλήτων σε εξελιγμένα βιοκαύσιμα, για να την χρησιμοποιήσετε και να την αξιοποιήσετε.
- Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στην τροπολογία που κατατέθηκε από τον Αναπληρωτή Υπουργό σχετικά με την παράταση για τους δασικούς χάρτες.
- Αναφέρομαι στο εξής θέμα. Υπήρξαν στις περιοχές όπου έχει ήδη γίνει ανάρτηση των δασικών χαρτών εκατοντάδες συμπολίτες μας, αγρότες οι οποίοι, ενώ κατείχαν νόμιμους τίτλους ιδιοκτησίας -και μιλώ κυρίως για εκχερσώσεις που είχαν γίνει από άλλες αντίστοιχες πράξεις της δημόσιας διοίκησης, του Υπουργού Γεωργίας, των νομαρχιών κ.λπ. κατά παρελθόν- δεν μπορούσαν να κάνουν χρήση. Δημιουργήθηκε ένα τεχνικό πρόβλημα.
- Πιστεύουμε, λοιπόν, ότι πρέπει να δώσετε μια λύση στο συγκεκριμένο ζήτημα. Όσοι έχουν ενστάσεις ή έκαναν προσφυγές ή όσοι δεν έκαναν προσφυγές -γιατί υπήρξε μια μεγάλη απόρριψη όλων των διοικητικών πράξεων από το σύστημα, διότι δεν προέβλεπε να καταγραφούν αυτές οι διοικητικές πράξεις- να μπορούν να επανέλθουν τώρα με την παράταση που δίνεται, για να μπορούν με αυτόν τον τρόπο να νομιμοποιήσουν τις εκτάσεις τους. Το λέμε, διότι υπάρχει πολύ μεγάλος κίνδυνος ενάμισι εκατομμύρια στρέμματα καλλιεργήσιμης γης να βρεθούν εκτός κοινοτικών ενισχύσεων και κοινοτικών επιδοτήσεων, με συνέπεια και οι παραγωγοί να χάσουν τις επιδοτήσεις τους, αλλά και με συνέπεια για το μέλλον.
Σχετικό link με το video της ομιλίας https://youtu.be/ky-oHDDYYLk