Έναρξη λειτουργίας του Υποκαταστήματος Τρικάλων του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλίας, παρουσία του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιου για το Κτηματολόγιο, Γιώργου Στύλιου -Συνεργασία Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας για το Κτηματολόγιο

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Έναρξη λειτουργίας του Υποκαταστήματος Τρικάλων του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλίας, παρουσία του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιου για το Κτηματολόγιο, Γιώργου Στύλιου -Συνεργασία Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας για το Κτηματολόγιο

Περισσότερους από  150.000 κατοίκους και συναλλαγές σχετικές με περισσότερα από 114.000 δικαιώματα θα εξυπηρετεί το Υποκατάστημα  Τρικάλων του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλίας του οποίου η έναρξη λειτουργίας έγινε την Τρίτη 15 Ιουνίου 2021, παρουσία του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιου για το Κτηματολόγιο, Γιώργου Στύλιου.

Το Υποκατάστημα Τρικάλων, με έδρα τα Τρίκαλα, λειτουργεί ως περιφερειακή υπηρεσία του ΝΠΔΔ «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και απορροφά στην παρούσα φάση τα Ειδικά Άμισθα Υποθηκοφυλακεία Τρικάλων  και Πύρρας. Τον Υφυπουργό συνόδευσε ο πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, καθηγητής Δημήτρης Σταθάκης.

Ο Υφυπουργός δήλωσε: «Ακόμα ένα Υποκατάστημα, το εικοστό τρίτο στη σειρά, παραδίδεται σήμερα στους πολίτες. Οι κάτοικοι  έχουν πλέον στη διάθεσή τους νέες, φιλικές ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες θα τους διευκολύνουν, μειώνοντας την ταλαιπωρία και τα περιττά έξοδα και θα ενισχύσουν τη ασφάλεια των συναλλαγών. Επιπρόσθετα, μας ενδιαφέρει να υπάρχουν και οι  κατάλληλες κτηριακές υποδομές. Έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός μίσθωσης, ώστε το Υποκατάστημα Τρικάλων  να στεγαστεί σε νέο κτήριο. Βρίσκεται στο στάδιο της υπογραφής της σύμβασης μίσθωσης. Υπολογίζουμε ότι θα χρειαστούν περίπου 6 μήνες ακόμη, για να γίνει η παραλαβή, καθώς απομένει να διευθετηθούν  οι προτάσεις  χωροθέτησης και να πραγματοποιηθούν  επιπλέον κατασκευές. Επιταχύνοντας τη διαδικασία της κτηματογράφησης, διευκολύνουμε τις επενδύσεις και στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα. Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης και εγώ έχουμε παρουσιάσει σχέδιο νόμου για την αναβάθμιση του Κτηματολογίου. Σύμφωνα με αυτό απλοποιούμε και ψηφιοποιούμε τις διαδικασίες κτηματογράφησης, προχωρούμε σε αναδιοργάνωση του φορέα, ώστε να καταστεί το Κτηματολόγιο πιο λειτουργικό για τους πολίτες και τα στελέχη του. Θέλω να ευχαριστήσω τη διοίκηση και όλα τα στελέχη του φορέα του Ελληνικού Κτηματολογίου που εργάστηκαν, για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα. Εύχομαι καλή θητεία στην Αναπληρώτρια Προϊσταμένη και τα λοιπά στελέχη του Υποκαταστήματος Τρικάλων»

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης επισκέφθηκε το Δημαρχείο Τρικάλων και συζήτησε με τον Δήμαρχο Τρικκαίων και Πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), Δημήτρη Παπαστεργίου.

Μετά τη συνάντηση ο Υφυπουργός δήλωσε:

«Είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση, να ανακοινώσουμε με τον αγαπητό  φίλο μου, τον Δήμαρχο Τρικκαίων και Πρόεδρο της ΚΕΔΕ, δυο σημαντικές δράσεις που θα συντελέσουν στην επιτάχυνση της Κτηματογράφησης. Πρώτον, το Κτηματολόγιο, σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ, θα διοργανώσει Διαδικτυακή Ημερίδα – Webinar, με σκοπό να βοηθήσει τους Δήμους στην υποβολή δηλώσεων κτηματογράφησης.  Η ημερίδα θα έχει δύο κεντρικές θεματικές: Θα ενημερωθούν  οι υπάλληλοι  των Δήμων σε ζητήματα που αφορούν στο Κτηματολόγιο, είτε στο στάδιο λειτουργίας αυτού είτε κατά την κτηματογράφηση. Θα δοθούν, δηλαδή, οδηγίες με σκοπό την ορθή και έγκαιρη υποβολή δηλώσεων κτηματογράφησης από τους Δήμους. Επίσης στην Ημερίδα θα πραγματοποιηθούν  ομιλίες και παρουσιάσεις για γενικότερα ζητήματα του Κτηματολογίου που αφορούν στους Δήμους, είτε αυτά συναρτώνται με ακίνητα δημοτικής περιουσίας είτε με σχετικές διοικητικές πράξεις. Δεύτερον, σύντομα θα υλοποιηθεί από το Κτηματολόγιο πλατφόρμα (προσβάσιμη μέσω του Gov.gr) για τη διάθεση των κτηματολογικών δεδομένων σε πιστοποιημένους χρήστες φορέων του Δημοσίου. Δουλεύουμε μεθοδικά προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα Κτηματολόγιο, το οποίο με αιχμή τις ψηφιακές του υπηρεσίες, θα επιτρέπει σε πολίτες και επαγγελματίες να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους απλά και γρήγορα. Για αυτό το σκοπό ενώνουμε όλοι τις δυνάμεις μας, Τοπική Αυτοδιοίκηση και Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μετατρέπουμε ψηφιακά το Κτηματολόγιο σε ένα αναπτυξιακό εργαλείο».