ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: Ομιλία Γ. Στύλιου στη Βουλή στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης
Στη Βουλή μίλησε ο Γιώργος Στύλιος για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, στην αρχή της τοποθέτησής του αναφέρθηκε στην «πράσινη» ατζέντα της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία σε λιγότερο από έναν χρόνο έχει δώσει συγκεκριμένα δείγματα γραφής, όπως:
- Την εκπόνηση του νέου εθνικού σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα στο πλαίσιο της «πράσινης» συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μετάβαση σε μια ουδέτερη κλιματικά οικονομία μέχρι το 2050.
- Την έναρξη του σχεδίου απολιγνιτοποίησης της χώρας μέχρι το 2028.
- Την προώθηση της υποθαλάσσιας ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών μας με την Ηπειρωτική Ελλάδα.
- Την ψήφιση του νέου περιβαντολογικού νόμου.
- Την υλοποίηση και βελτίωση του εθνικού σχεδίου για τη διαχείριση των αποβλήτων και την απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης.
«Η Κυβέρνηση προχωρά με σχέδιο, χρονοδιάγραμμα, έργο και μετρήσιμα αποτελέσματα», επισήμανε ο κ. Βουλευτής, ο οποίος αναφερόμενος στη στάση της αντιπολίτευσης είπε: «Έχουμε, όμως, τον «πράσινο» ΣΥΡΙΖΑ που είναι «πράσινος» μόνο στα λόγια, διότι είναι «μαύρος» στη Δυτική Μακεδονία και την Πελοπόννησο καθώς είναι κατά της απολιγνιτοποίησης, άρα «υπέρ» του λιγνίτη. Είναι μαύρος στον Βόρειο Ευβοϊκό καθώς αδιαφορεί προκλητικά για τη ρύπανση της ΛΑΡΚΟ. Είναι «κατάμαυρος» στην υπόλοιπη χώρα, καθώς ακύρωσε τη δημιουργία μιας σειράς μονάδων για τη σύγχρονη επεξεργασία απορριμμάτων. Είναι ακόμα και ενάντια στις ΑΠΕ, καθώς πολεμά τις ανεμογεννήτριες όπου αυτές και αν είναι να δημιουργηθούν. Ακόμα και σήμερα, στο σχέδιο που συζητούμε, το οποίο κινείται στον δρόμο της κοινής λογικής και εισάγει τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές, η Αντιπολίτευση κάνει λόγο για ταξική πολιτική».
Σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, ο κ. Στύλιος ανέφερε: «Μερικές εκατοντάδες ηλεκτρικά οχήματα μόνο κυκλοφορούν, όταν σε άλλες χώρες της δυτικής και βόρειας Ευρώπης το ποσοστό τους αγγίζει το 10%. Άρα, πρέπει να ξεκινήσουμε στην ουσία, λίγο πάνω από το μηδέν, για να δώσουμε κίνητρα στην αγορά και στους καταναλωτές να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες υποδομές», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στύλιος. «Αυτό προσπαθεί να πετύχει το παρόν σχέδιο νόμου, το οποίο δίνει κίνητρα για να γίνει πιο ελκυστική η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, να αναπτυχθεί το δίκτυο των σημείων φόρτισής τους ανά την επικράτεια. Όλα αυτά προσπαθούμε να γίνουν πράξη, δίνοντας πρώτα απ’ όλα μια επιδότηση η οποία συνολικά φτάνει μαζί με τις φοροελαφρύνσεις στο 25% της τιμής του αυτοκινήτου και άλλα μέτρα για τα ταξί, τα ηλεκτρικά σκούτερ, τα ηλεκτρικά ποδήλατα».
«Πρόκειται για μια ολιστική προσπάθεια από την Κυβέρνηση η οποία δημιουργώντας τα κατάλληλα νομοθετικά εργαλεία βάζει την ηλεκτροκίνηση στο τραπέζι, ώστε να μην είναι για λίγους, να μην αποτελεί ελιτίστικο σπορ, αλλά να είναι για τους πολλούς», επισήμανε ο κ. Στύλιος καταλήγοντας.