Νομοσχέδιο παιδείας για την ελληνόγλωσση και διαπολιτισμική εκπαίδευση-Σημεία ομιλίας στην ολομέλεια της Βουλής

Για την Ελληνόγλωσση και διαπολιτισμική εκπαίδευση μίλησε στην ολομέλεια της Βουλής ο Γιώργος Στύλιος. Ο Βουλευτής, αρχικά αναφέρθηκε στο γενικότερο κλίμα στο οποίο καλείται η Βουλή να νομοθετήσει με την Κυβέρνηση να προσπαθεί να ξεφύγει από τον ασφυκτικό κλοιό που η ίδια δημιούργησε. Εξαιτίας της ανερμάτιστης πολιτικής της, οι ασφαλιστικές εισφορές πολλαπλασιάστηκαν, οι φόροι και ο ΕΝΦΙΑ αυξήθηκαν, ενώ οι νέοι επιστήμονες στρέφονται στο εξωτερικό για αναζήτηση εργασίας.

 

Μαθητές και σπουδαστές τόνισε ο Βουλευτής εκπαιδεύονται σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που τους δίνει πτυχία και απολυτήρια χωρίς αντίκρισμα. «Η νέα γενιά ζει με τον φόβο της ανεργίας και της υποαπασχόλησης»

 

Η απάντηση της κυβέρνησης ;

Τυφλή εφαρμογή του Μνημονίου. Από το σκίσιμο του Μνημονίου περάσαμε στο δόγμα «Μνημόνιο και ξερό ψωμί».

 

Το νομοσχέδιο για την  Ελληνόγλωσση και διαπολιτισμική εκπαίδευση, δεν είναι τίποτα άλλο από μια τροποποιημένη έκδοση του ν. 4027/2011. Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό οφείλει εκτός από τις ανάγκες των μεταναστών δεύτερης και τρίτης γενιάς να καλύψει και τις νέες ροές μεταναστών. Μόνο τα τελευταία χρόνια τετρακόσιες χιλιάδες συμπολίτες μας μετανάστευσαν σε άλλες χώρες προς αναζήτηση εργασίας.

 

Η Κυβέρνηση επαναφέρει  τον κομματισμό και την αναξιοκρατία, καταργώντας τα αντικειμενικά κριτήρια σε σχέση με τους συντονιστές και τους διοικητικούς που υπηρετούν στα σχολεία του εξωτερικού. Για παράδειγμα ο συντονιστής εκπαίδευσης στη Γερμανία, ο οποίος επιλέχτηκε πέρυσι από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν γνωρίζει Γερμανικά αλλά Αγγλικά.  Θα μπορεί να έρθει σε συνεννόηση με τις ξένες υπηρεσίες και αρχές;

 

Η  μετατροπή των αμιγώς ελληνικών σχολείων σε δίγλωσσα, συνεχίζει ο Βουλευτής, είναι μια θετική κίνηση. Όμως, η μετάβαση στο μοντέλο των δίγλωσσων σχολείων απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, κάτι που δεν έχει εφαρμοστεί από την Κυβέρνηση. Επιπλέον η Κυβέρνηση οφείλει να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα χρηματοδότησης από τις χώρες υποδοχής στα πλαίσια των διακρατικών συμφωνιών της διδασκαλίας της Ελληνικής γλώσσας.  Δυστυχώς δεν έχει γίνει καμία προετοιμασία ούτε σε αυτόν τον τομέα.

 

Σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση, η κυβέρνηση προσπαθεί να αλλάξει την πραγματικότητα παρεμβαίνοντας και προσαρμόζοντάς την στα μέτρα της. Αντί να προσπαθήσει να αναβαθμίσει τη δημόσια εκπαίδευση, υποβαθμίζει την ιδιωτική.

 

Όσον αφορά την ειδική αγωγή, είναι ασαφές σε ποια κριτήρια δίνεται μεγαλύτερη μοριοδότηση. Όλα παραπέμπονται σε Υπουργικές αποφάσεις οι οποίες θα εκδοθούν στο μέλλον. Αντίστοιχα, ούτε  στην  διαπολιτισμική εκπαίδευση δεν είναι γνωστά τα κριτήρια πρόσληψης των καθηγητών. Αδιευκρίνιστο είναι και το τι θα γίνει με την προϋπηρεσία αυτών οι οποίοι θα εργαστούν σε αυτά τα σχολεία.

 

Καταλήγοντας ο κ. Στύλιος αναφέρθηκε στη συζήτηση σχετικά με  απολύσεις που λέγεται ότι συνέβησαν στην εκπαίδευση από τη προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. «Δεν πρέπει να λέμε ένα ψέμα πολλές φορές για να το κάνουμε αλήθεια», δήλωσε με έμφαση ο Βουλευτής.