ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σημεία ομιλίας Γ. Στύλιου στη Βουλή για το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση
Σε σύγκρουση δύο διαφορετικών κόσμων αναφέρθηκε ο Γιώργος Στύλιος κατά την τοποθέτησή του σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ιδιωτική εκπαίδευση: «Από τη μία πλευρά ο κόσμος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και η αντίληψη που έχουν για την παιδεία, για το δημόσιο σχολείο, για το ιδιωτικό σχολείο, μια αντίληψη που ανταποκρίνεται σε μια περίκλειστη κοινωνία, φοβική στην εξέλιξη και στο καινούργιο, μονίμως αγανακτισμένοι και οργισμένοι, μια κοινωνία με τη γροθιά όρθια, με ένα εκπαιδευτικό σύστημα υπό ασφυκτικό κρατικό έλεγχο και μια ιδιωτική εκπαίδευση ουσιαστικά ανύπαρκτη». «Επειδή δεν μπορούσαν να καταργήσουν τα ιδιωτικά σχολεία με ένα νόμο και ένα άρθρο», επισήμανε ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, «προσπάθησαν στην πράξη με την αλλοπρόσαλλη πολιτική τους ως κυβέρνηση να τα κάνουν σαν να μην υπάρχουν, καταργώντας στην ουσία βαθμούς ελευθερίας από την ιδιωτική εκπαίδευση ώστε να μην διαφοροποιείται σε τίποτα από τη δημόσια, aκυρώνοντας στην πράξη το συνταγματικό δικαίωμα του γονιού στην επιλογή, αλλά και το πρακτικό, τεχνικό δικαίωμα της οικογένειας να μπορεί να υποστηρίξει τα παιδιά της, να μπορεί να λειτουργήσει, γιατί οι περισσότεροι γονείς ειδικά της μεσαίας τάξης είναι εργαζόμενοι και είναι εργαζόμενοι για πολλές ώρες. Αυτός λοιπόν ο κόσμος δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα της αυτοπεποίθησης, της εξωστρέφειας, του δυναμισμού, της καινοτομίας που θέλουμε, μια Ελλάδα όπως την ονειρευόμαστε εμείς στη Νέα Δημοκρατία και στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».
«Προς αυτήν την κατεύθυνση κινούνται όλα τα νομοσχέδια μας», ανέφερε ο κ. Στύλιος, «όπως και το σημερινό νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, το οποίο έρχεται ως συνέχεια του νομοσχεδίου που ψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα και αφορούσε την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο. Το παρόν νομοσχέδιο έρχεται να συμπληρώσει και να ολοκληρώσει τη σημαντική αυτή παρέμβαση που έγινε στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση».
Στη συνέχεια ο κ. Βουλευτής κατέθεσε στοιχεία σχετικά με την εικόνα της εκπαίδευσης στη χώρα μας. Επισήμανε την παγίωση που παρατηρείται στη διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση: «Το μαθησιακό χάσμα, το learning gap, αυξάνεται. Οι επιδόσεις χαρακτηρίζονται από εσωτερική παγίωση, ενώ παρατηρούνται έντονες γεωγραφικές ανισότητες. Πολλαπλές έρευνες που έχουν γίνει από ανεξάρτητες αρχές, όπως η ετήσια Έκθεση του 2019 της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η Έκθεση Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2019 και τα αποτελέσματα του διαγωνισμού Pisa του 2012, του 2015 και του 2018 συγκλίνουν όλες μα όλες στο ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι η μαθησιακή κρίση που επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου στην Ελλάδα. Οι άριστοι μειώνονται, ενώ οι αδύναμοι πληθαίνουν. Αυτό προκύπτει σχεδόν από το σύνολο των μελετών».
Ο κ. Στύλιος ανέφερε ότι η Νέα Δημοκρατία αντιμετωπίζει την ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα ως ένα σημαντικό και διακριτό πυλώνα της εκπαίδευσης. «Το 2017-2018 παρατηρήθηκε μια αύξηση των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία και στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Ήταν 3,2% αύξηση στα Γυμνάσια και 2,9% κοντά στο 3% στα Λύκεια… Η ιδεοληψία των κυβερνώντων το 2015 οδήγησε στην αύξηση των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία σε βάρος των πρότυπων και των πειραματικών σχολείων».
Στη συνέχεια, ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, τόνισε ότι: «..με τρεις λέξεις, το νομοσχέδιο στηρίζει το σχολείο, στηρίζει το ιδιωτικό σχολείο, στηρίζει τους μαθητές που πάνε σε αυτά τα σχολεία, δίνει οφέλη στους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία και τους δίνει τη δυνατότητα να μπορέσουν να εργαστούν και να δουλέψουν περισσότερο… Έχουν μεσολαβήσει πολλές εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Έχουν δοθεί πολλά χρήματα από τη χώρα, από τον δημόσιο κορβανά για να φτιάξουμε το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης. Θέλουμε μια ποιοτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές. Θέλουμε μια μείωση του μαθησιακού χάσματος. Και πιστεύουμε ότι η άμιλλα, ο ανταγωνισμός θα βοηθήσει και το δημόσιο σχολείο, θα δώσει δυνατότητα και στους μαθητές που πάνε στο ιδιωτικό σχολείο».
«Έχουμε ένα όραμα και ένα βάζουμε έναν στόχο» ανέφερε ο κ. Στύλιος καταλήγοντας: «Η Ελλάδα να συγκλίνει με τον στόχο του ΟΗΕ για την παιδεία για το 2030, που είναι ο Στόχος 4 για μια ποιοτική εκπαίδευση».