Ο Γιώργος Στύλιος, ανέδειξε με ομιλία του στη Βουλή, τα σημαντικά προβλήματα που δημιουργεί στην Παιδεία το νομοσχέδιο που παρουσίασε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Σύμφωνα με το Βουλευτή πρόκειται για ένα νομοσχέδιο λίγο από όλα: λίγο έρευνα, λίγο πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με σκόρπιες αναφορές για την τριτοβάθμια και ρυθμίσεις καθαρά πελατειακού χαρακτήρα.
Η κυβέρνηση της ΝΔ τονίζει ο κ. Στύλιος, είχε συμφωνήσει με τους θεσμούς στο διορισμό 4500 μονίμων εκπαιδευτικών. Τα τελευταία 2 χρόνια δεν έχουμε ούτε έναν μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικού. Αντίθετα έχουμε, κατάργηση του ολοήμερου σχολείου, της πρωινής ζώνης του σχολείου και κλείσιμο νηπιαγωγείων
Αναφερόμενος στον τομέα της έρευνας, ο κ. Στύλιος ανέφερε ότι η Ελλάδα δαπανά μόλις το 0,6% του ΑΕΠ της για επιστημονική έρευνα, όμως είναι 9η στην απορροφητικότητα των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Το παρόν σχέδιο νόμου μεταφέρει αρμοδιότητες από τα ερευνητικά κέντρα και τα πανεπιστήμια σε επιτροπές του Υπουργείου και ενισχύει τη γραφειοκρατία. Περιορίζει και ελέγχει την έρευνα, ενώ την ίδια στιγμή αυτό που απαιτείται είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτονομία της, η ενίσχυση της και η ανταγωνιστικότητα της. Ενώ το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΕΠΑΝΕΚ) έχει εγκριθεί από την ΕΕ το 2014, δεν έχει γίνει καμία προκήρυξη. Δεν έχει εκδοθεί ούτε ο οδηγός εφαρμογής του, με ευθύνη των αρμόδιων Υπουργείων.
Για μια ακόμη φορά, συνεχίζει ο κ. Στύλιος, η Πολιτική ηγεσία αποδεικνύεται ευαίσθητη στα λόγια και αναποτελεσματική στην πράξη και στην ουσία. Στο άρθρο 25, του σχεδίου νόμου αναστέλλεται η ίδρυση μιας σειράς ερευνητικών φορέων. Με το άρθρο 28 εισάγοντας την έννοια της συνεργασίας τμημάτων ΤΕΙ & Πανεπιστήμιων για την εκπόνηση Διδακτορικών Διατριβών, περιπλέκεται η διαδικασία. Πραγματική τομή, θα ήταν να επιτραπεί η εκπόνηση Διδακτορικών Διατριβών από τα ΤΕΙ.
Ο κ. Στύλιος καταλήγει λέγοντας ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αφορά μια μικροδιαχείριση από την πλευρά της Κυβέρνησης χωρίς να είναι τομή. Για το λόγο αυτό το καταψηφίζει.
Δείτε το σχετικό video