Σημεία ομιλίας Γ. Στύλιου για το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας σχετικά με την αναβάθμιση των σχολείων

Δελτίο τύπου

ΘΕΜΑ: Σημεία ομιλίας Γ. Στύλιου για το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας σχετικά με την αναβάθμιση των σχολείων

 

Στη Βουλή μίλησε ο Γιώργος Στύλιος για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την αναβάθμιση των σχολείων. Ένα σχέδιο νόμου το οποίο αφορά χιλιάδες μαθητές, φοιτητές, τους εργαζόμενους στο χώρο της Παιδείας, αλλά και τις αγωνίες των γονιών για το μέλλον των παιδιών τους. Είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό νομοσχέδιο για τα εφόδια που μια οργανωμένη πολιτεία παρέχει στη νέα γενιά για να ξεκινήσει τη ζωή της και να δημιουργήσει. Αφορά το σύνολο σχεδόν της Ελληνικής κοινωνίας, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας

Σκοπός του νομοθετήματος, επισήμανε ο κ. Στύλιος είναι να ενισχύσει, να βελτιώσει και να διευρύνει τη βάση της εκπαίδευσης. Να δημιουργήσει τα θεμέλια για τη στήριξη του εκπαιδευτικού συστήματος να φτιάξει ένα σχολείο προοδευτικό, ανοικτό μέσα σε ένα δύσκολο και ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό περιβάλλον. Ένα σχολείο που να παρακολουθεί τις εξελίξεις, και προετοιμάζει τα παιδιά για να κατανοήσουν έναν κόσμο που αλλάζει με μεγάλες ταχύτητες.  Ένα σχολείο που να συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά, τόνισε ο κ. Στύλιος.

Ο κ. Βουλευτής αναφέρθηκε στη συνέχεια στα καινοτόμα προγράμματα που εισάγονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με το παρόν σχέδιο νόμου: Εισάγονται πιλοτικά τα εργαστήρια δεξιοτήτων μέσα από θεματικές, όπως το ευ ζην, το περιβάλλον, η κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη, η δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία. Θα αφορούν πολλές δράσεις, όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια, η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή. Εισάγεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση η ξένη γλώσσα. Παράλληλα, εισάγεται ένας νέος θεσμός, ο θεσμός του Συμβούλου της σχολικής ζωής, όπου δίπλα σε εκπαιδευτικούς, σε γονείς, σε δασκάλους, θα βοηθά για τις καλύτερες σχέσεις στο σχολείο και την ομαλή ένταξη όλων των μαθητών, ανεξάρτητα από ποια κοινωνική ομάδα προέρχονται, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως τα κρούσματα της ενδοσχολικής βίας που τόσο συχνά παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια.

Το νομοσχέδιο επιδιώκει μια καλύτερη οργάνωση με μεθόδους αποτίμησης της προόδου των μαθητών και με την τράπεζα θεμάτων, ώστε οι μαθητές σε όλη την Ελλάδα να έχουν ένα συγκεκριμένο πλαίσιο ύλης, το οποίο θα διδαχθούν και στο οποίο θα δώσουν εξετάσεις στο τέλος. Ώστε να έχουν πάρει όλοι τα ίδια εφόδια και να έχουν ξεκινήσει από την ίδια αφετηρία, επισήμανε ο κ. Στύλιος.

Στη συνέχεια, ο κ. Στύλιος αναφέρθηκε στο θέμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Τόνισε ότι και η αξιωματική αντιπολίτευση είχε ψηφίσει για την αξιολόγηση, η οποία  οργανώνεται καλύτερα μέσω του νομοσχεδίου. Επισήμανε ότι κανένας δεν είναι αντίθετος στην αξιολόγηση. Μέχρι και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και η ΔΑΚΕ. Η συνδικαλιστική οργάνωση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει σαν πρώτη της επιδίωξη την αξιολόγηση όλων των δομών και των εκπαιδευτικών διαδικασιών, προγραμμάτων, των πάντων, διότι θέλουμε να βλέπουμε ποια είναι τα λάθη, ποιες είναι οι παραλείψεις και να γίνονται παρεμβάσεις, για να βελτιωνόμαστε και να προχωράμε μπροστά.

Ο κ. Στύλιος αναφέρθηκε επίσης και για το νέο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, που εισάγεται, ο οποίος θα λειτουργήσει συναγωνιστικά και ανταγωνιστικά προς το δημόσιο σχολείο και  θα «τραβήξει» προς τα πάνω και τα δημόσια σχολεία.

Ο Βουλευτής επισήμανε ακόμη ότι το σχέδιο νόμου παρέχει τη δυνατότητα ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, αυτόνομα από κάθε ΑΕΙ, χωρίς να χρειάζεται η έγκριση του αρμόδιου Υπουργού. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγουμε τα Πανεπιστήμιά μας ώστε να έρθουν καθηγητές από το εξωτερικό αλλά και να μείνουν εδώ οι δικοί μας επιστήμονες, αποτρέποντας το φαινόμενο του brain drain. Μέσω των προγραμμάτων αυτών θα προκύψουν έσοδα από δίδακτρα από αλλοδαπούς φοιτητές. Έσοδα τα οποία θα πάνε στο ελληνικό δημόσιο κρατικό πανεπιστήμιο που θα τα χρησιμοποιήσει στο Προϋπολογισμό του για τους σκοπούς τους οποίους αυτό έχει θέσει.

Ο κ. Στύλιος, ανέφερε, ότι ως Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, είχε το προνόμιο να παρακολουθήσει όλη τη συζήτηση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, να ακούσει όλους τους ομιλητές, τους εισηγητές, τους φορείς. Τόνισε ότι κατά τη γνώμη του, ενώ δόθηκε απεριόριστος χρόνος, όσοι διαφωνούσαν με το νομοσχέδιο δεν μπορούσαν να στηρίξουν και να τεκμηριώσουν τα επιχειρήματά τους. Καταλήγοντας, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο συμβάλει στο να έχουν οι μαθητές ίσες ευκαιρίες και ζήτησε απ’ όλους τους Βουλευτές να το υπερψηφίσουν.