Ερώτηση για τον τρόπο λειτουργίας της τράπεζας θεμάτων σύμφωνα με το Νέο Λύκειο κατέθεσε ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Στύλιος.
Ο κ. Στύλιος στην ερώτησή του αναφέρει ότι ο Νόμος 4186/2013 προβλέπει ότι στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α’ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α’ και Β’ Εσπερινού Λυκείου, που διεξάγονται ενδοσχολικά, τα κοινά θέματα των εξεταζόμενων μαθημάτων για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου, ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50% με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Με τον ίδιο τρόπο διεξάγονται οι εξετάσεις και στις άλλες τάξεις του Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Στη συνέχεια της ερώτησής του ο κ. Στύλιος τονίζει ότι με τα μέχρι τώρα δεδομένα, τα θέματα της κατά αντικείμενο-μάθημα τράπεζας θεμάτων δεν είναι γνωστά. Συμπεραίνει κανείς ότι ο μαθητής και ο οικείος διδάσκοντας, που δε γνώριζαν τη δομή και τις απαιτήσεις των θεμάτων στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις, μπορεί να μην έχουν εργαστεί κατάλληλα και συστηματικά προς αυτές τις κατευθύνσεις. Ακόμη όμως και αν σε αρκετές περιπτώσεις αυτό έχει γίνει, η προσέγγιση είναι υποκειμενική και εξαρτάται από την διδακτική στρατηγική που εφαρμόστηκε.
Καταλήγοντας, ο κ. Στύλιος επισημαίνει ότι θα ήταν ένα σημαντικό εργαλείο η δημοσιοποίηση των θεμάτων της τράπεζας ή έστω ένα αντιπροσωπευτικό μέρος από αυτά, ώστε να αποτελέσει οδηγό, με την έννοια των πρότυπων θεμάτων πάνω στα οποία θα κινηθεί η προετοιμασία των μαθητών.
Κατόπιν των παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Ποια είναι τα ακριβή χαρακτηριστικά που θα έχει η «τράπεζα θεμάτων», πως θα χρησιμοποιηθεί και τι θα εξυπηρετήσει;
- Με ποιό τρόπο θα γίνει η κλήρωση;
- Προτίθεστε για τις φετινές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄ λυκείου, να ανακοινώσετε κοινό πρόγραμμα για όλα τα Λύκεια της χώρας;